________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
#
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO Materace48.pl

 

 

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Sklep internetowy Materace48.pl, działający pod adresem: www.materace48.pl, prowadzony jest przez Mateusz Łachaj, Patryk Łachaj, z siedzibą przy: Ul. Solidarności 31a, 63-600 Kępno, działający pod numerem NIP: 6192054324, REGON: 389652936.

Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Materace48.pl, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego, zasady gwarancji, zgodności towaru z umową oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.

W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).

Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu przed dokonaniem zakupu.

Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.

Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu www.materace48.pl w hiperlink „Regulamin Sklepu”. Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.

Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu www.materace48.pl odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.

  1. DEFINICJE

Regulamin – niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.

Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.

Sklep – serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną: www.materace48.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.

Sprzedawca – Mateusz Łachaj, Patryk Łachaj z siedzibą przy:
Ul. Solidarności 31a, 63-600 Kępno, NIP: 6192054324, REGON: 389652936, który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.

Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.

 

Czas dostawy to okres czasu, który upływa od momentu złożenia zamówienia (lub jego potwierdzenia) do momentu, w którym zamówiony produkt lub usługa zostaje dostarczony do klienta.

Koszt dostawy to opłata, którą ponosi klient za transport zamówionego produktu lub usługi do miejsca docelowego.

Razem, "Czas i koszt dostawy" określają dwa kluczowe czynniki wpływające na satysfakcję klienta z zakupu:

  • Czas: Szybkość, z jaką klient otrzyma swoje zamówienie.

  • Koszt: Kwota, jaką klient musi zapłacić za dostarczenie zamówienia.

Obejmują one takie elementy jak:

  • Czas realizacji zamówienia: Czas potrzebny na przygotowanie zamówienia do wysyłki.

  • Czas transportu: Czas potrzebny na transport zamówienia od sprzedawcy do klienta.

  • Opakowanie: Koszty materiałów opakowaniowych.

  • Usługi kurierskie: Opłaty pobierane przez firmy kurierskie za transport.

  • Ubezpieczenie: Koszty ubezpieczenia przesyłki (jeśli jest stosowane).

  • Opłaty celne i podatki: W przypadku dostaw międzynarodowych.

  1. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.

Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: www.materace48.pl lub e-mailowo na adres biuro.materace48@gmail.com, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Zamówienie Towarów realizuje się poprzez wybranie Towarów, którymi Klient jest zainteresowany, kliknięcie przycisku “DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującego się przy opisie Towarów, a następnie, z poziomu “KOSZYK”, znajdującego się w zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym wyboru formy dostawy i zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranego Towaru, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.

Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, zawierający umowy po 1 stycznia 2021 r., będą musieli zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia Towarów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.

Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mailem, podany w Formularzu Zamówienia.

Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:

a. w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.

b. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach, od 8:00 do 18:00. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 18:00, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.

Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania, przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon fiskalny. Na życzenie Klienta zostanie również wysłana faktura VAT.

Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:

a. E-mail – biuro.materace48@gmail.com

b. Telefon – +48 606581353, +48 606581335

Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek oraz koszt dostawy, o ile nie jest oferowana darmowa dostawa spełniająca warunki promocji.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.

  1. DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU
  2. DOSTAWA

    Każdy model w naszej ofercie ma czas realizacji od 2 do 10 dni roboczych, po którym materac jest dostarczany do klienta.

    DARMOWA DOSTAWA

    Oferujemy darmową dostawę na terenie całej Polski w godzinach 6:00–22:00 przez 7 dni w tygodniu. Współpracujemy z firmą kurierską, która realizuje dostawy również w weekendy, co może oznaczać dostawę w sobotę lub niedzielę.

    PRZEBIEG DOSTAWY

    Zwykle, w ciągu tygodnia od złożenia zamówienia, przewoźnik skontaktuje się z Tobą telefonicznie lub SMS-em, aby ustalić termin dostawy. Zazwyczaj dostawa odbywa się w ciągu 1–2 dni roboczych i obejmuje określone godziny dostarczenia.

    Przykład: „Dostawa odbędzie się w czwartek w godzinach 15:00–17:00."

    NIESTANDARDOWE GODZINY

    Jeśli preferujesz dostawę o określonej porze dnia, zaznacz to w zamówieniu. Choć nie możemy zagwarantować konkretnej godziny, przewoźnik postara się uwzględnić Twoje preferencje.

     

    TRANSPORT NIE OBEJMUJE USŁUGI WNIESIENIA

    Materac zostanie dostarczony pod wskazany adres, jeśli to dom jednorodzinny, lub pod klatkę, jeśli to blok mieszkalny (o ile kierowca ma możliwość wjazdu). Pomoc przy wniesieniu jest dostępna, ale koszt tej usługi ustalany jest indywidualnie z przewoźnikiem przy pierwszym kontakcie w sprawie dostawy.

    Dostawa w naszym sklepie jest DARMOWA.

Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej:

Cyna Trans Kurier

Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą zrealizowane najbliższego dnia roboczego.

Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi zwykle: Do 10 dni roboczych w przypadku materaca. Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, a więc skompletowanie Towarów do zamówienia oraz przewidywany czas dostawy, który wynosi od 1 do 2 dni roboczych, w przypadku Polski.

Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.

Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w jego obecności dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego Towaru. W przypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta i kuriera. Protokół szkody jest podstawą do rozpatrzenia reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki w transporcie.

Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru w Sklepie stacjonarnym, pod adresem:
Ul. Solidarności 31a, 63-600 Kępno, po wcześniejszym kontakcie i ustaleniu terminu odbioru.

 

 

  1. REALIZACJA PŁATNOŚCI

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Przelewy24.

W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:

Płatności natychmiastowe:

Przelew natychmiastowy – wygodna metoda oparta na przelewach bankowych, ale bez konieczności uzupełniania danych (numer rachunku odbiorcy, kwota i tytuł przelewu). Po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej wystarczy potwierdzić transakcję np. za pomocą kodu SMS.
Obsługę szybkich przelewów realizuje :  Przelewy24.
Blik – szybkie i bezpieczne płatności z użyciem kodu autoryzacyjnego, który wygenerujesz w aplikacji Twojego banku.

Płatności odroczone:


Klarna – metoda, dzięki której możesz zapłacić za swoje zakupy w ciągu 30 dni i bez żadnych dodatkowych kosztów. Klarna będzie Ci przypominać o zbliżającym się terminie płatności. Należność możesz uregulować kartą płatniczą, blikiem lub szybkim przelewem.

Pozostałe:

Za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;Gotówka - w sklepie
PayPal – usługa w formie portfela, która daje Ci możliwość opłacenia zamówień w wielu walutach.
Przelew tradycyjny – 69 1020 2241 0000 2102 0067 8771 (Bank PKO BP).

Klient, który wybrał opcję płatności przelewem tradycyjnym, zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje anulowane. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, po uprzednim kontakcie z obsługą Sklepu.

Płatności w naszym sklepie są w pełni bezpieczne, szyfrowane i używają certyfikatu SSL.

  1. REKLAMACJA I ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

6.1 Reklamacja (Rękojmia)

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru, w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).

Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności sprzedanego Towaru z umową, co ma miejsce, gdy:

Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
Towar nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewniał Klienta;
Towar nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym.

Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do obrotu, w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.

W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Towaru.

Jeżeli kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.

Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

Konsument może, zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady, żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:

a. na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy;

b. pocztą elektroniczną, na adres e-mail: biuro.materace48@gmail.com.

Reklamacja powinna zawierać:

a. dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, opcjonalnie – adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);

b. wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;

c. numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;

d. oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.

Klient, realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi, dostarczy wadliwy Towar, na koszt Sprzedawcy, na adres: Ul. Solidarności 31a, 63-600 Kępno.

Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie czternastu (14) dni od dnia jej otrzymania.

Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie czternastu (14) dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Klienta.

W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania.

Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu (14) dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku (1), licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch (2) lat.

6.2 Zgodność Towaru z Umową

Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za zgodność Towaru z Umową sprzedaży, w zakresie określonym w Ustawie o Prawach Konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.).

  1. GWARANCJA I REKLAMACJE

Wszystkie Towary zawarte w ofercie Sklepu są objęte 24 miesięczną gwarancją jakości. Termin gwarancji jest liczony od daty wydania Towaru Klientowi.

Klient może złożyć reklamację z tytułu:

Rękojmi na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca rękojmia jest wyłączona.
Gwarancji, której udzielamy jako Producent.

Reklamacji nie podlegają wady, które wynikły z winy Klienta lub Konsumenta.

Dodatkowe Warunki Gwarancji (dotyczące materacy):

Do materacy zalecamy stosowanie stelaża z przerwami między listwami nie większymi niż 4 cm, w przeciwnym wypadku gwarancja na materac nie zostanie udzielona.
Zalecamy obracanie materaca co 2-3 miesiące.
Zapadnięcia do 2 cm są zjawiskiem naturalnym wynikającym z eksploatacji materaca i nie stanowią podstawy do reklamacji.

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za pomyłki Klienta przy składaniu zamówień.

Procedura Reklamacyjna:

Klient składający reklamację powinien ją przesłać na adres poczty elektronicznej:biuro.materace48@gmail.com i podać następujące informacje:

Dane osobowe
Adres, pod którym znajduje się reklamowany Towar
Telefon kontaktowy
Opis zidentyfikowanej wady
Zdjęcia obrazujące wadę

Jeżeli przesłane informacje będą niekompletne, Sprzedawca przed rozpatrzeniem zgłosi się do Klienta o uzupełnienie niezbędnych danych.

Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od daty otrzymania prawidłowego zgłoszenia.

Odpowiedź Sprzedawcy jest kierowana na podany adres poczty elektronicznej, chyba że Klient wskaże inny sposób kontaktu. Jeżeli Sprzedawca w ciągu podanego powyżej czasu nie ustosunkuje się do roszczenia Klienta, uznaje się, że zostało ono zaakceptowane.

Uznana reklamacja, w miarę możliwości, będzie realizowana na miejscu u Klienta/Konsumenta. W sytuacji, gdy realizacja będzie wymagała zabrania uszkodzonego elementu do naprawy w warunkach fabrycznych, Klient/Konsument powinien wydać element przedstawicielowi Serwisu Producenta.

Wybór sposobu usunięcia wady oraz miejsca realizacji naprawy dokonuje Sprzedawca.

Jeżeli naprawiony element zostanie zwrócony poprzez firmę transportową, Klient powinien przed odbiorem sprawdzić przesyłkę, czy nie posiada jakichkolwiek uszkodzeń. W razie stwierdzenia uchybień prosimy o sporządzenie protokołu reklamacyjnego w obecności Dostawcy.

Jeżeli Sprzedawca stwierdzi, że naprawa towaru lub wymiana na nowy nie jest możliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, nastąpi anulacja transakcji.

  1. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem.

Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia : /userdata/public/assets//formularz%20zwrotu.jpg

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Ul. Solidarnosci 31a, 63-600 Kępno lub drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro.materace48@gmail.com.

Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy: ul. Solidarności 31a, 63-600 Kępno.

Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), przy czym zwrot płatności może zostać wstrzymany do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.

Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie będzie się wiązał dla niego z żadnymi kosztami.

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy.

Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta, w znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu (patrz: definicja „Konsumenta”).

  1. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  1. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO).

Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.

Klient zgodnie z RODO ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.

Sklep internetowy Materace48.pl wykorzystuje mechanizmy automatycznego gromadzenia danych takie jak pliki cookies, Google Analytics oraz Meta Pixel. Dane te zbierane są w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym w celu personalizacji wyświetlanych Klientom treści reklamowych. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, w tym w zakresie wykorzystania plików cookies oraz narzędzi analitycznych i marketingowych, znajdują się w „Polityce Prywatności” Sklepu, dostępnej na stronie internetowej Sklepu. Zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności.

Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu.

Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.

Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu www.materace48.pl.

Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.

Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.

  1. REGULAMIN KORZYSTANIA Z TREŚCI I MATERIAŁÓW GRAFICZNYCH FIRMY Materace48 S.C. Z UWZGLĘDNIENIEM OCHRONY PRZED NIEUPRAWNIONĄ REKLAMĄ

§1 Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z treści, materiałów graficznych, w szczególności grafik, zdjęć, przekrojów materacy oraz opisów produktów (dalej zwanych „Materiałami”), udostępnianych przez Materace48 S.C. (dalej zwana „Firmą”).

Korzystanie z Materiałów oznacza akceptację niniejszego regulaminu bez zastrzeżeń.

Firma jest właścicielem praw autorskich oraz praw pokrewnych do wszystkich Materiałów, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.

Niniejszy regulamin ma na celu, między innymi, ochronę wizerunku i marki Firmy przed nieuprawnionym wykorzystaniem Materiałów w celu reklamowania produktów konkurencyjnych lub sugerowania związku z Firmą, którego w rzeczywistości nie ma.

§2 Prawo własności intelektualnej

Wszystkie Materiały, w tym w szczególności grafiki, zdjęcia, przekroje materacy, opisy produktów, logotypy, znaki towarowe, układy stron internetowych, są chronione prawem autorskim i stanowią własność intelektualną Firmy.

Wykorzystywanie Materiałów w sposób sprzeczny z niniejszym regulaminem lub obowiązującym prawem, w szczególności kopiowanie, rozpowszechnianie, modyfikowanie, publikowanie bez zgody Firmy, jest zabronione.

Zakaz wykorzystywania do reklamy konkurencyjnej: Zabrania się wykorzystywania Materiałów w jakikolwiek sposób, który mógłby sugerować, że produkty oferowane przez inne podmioty są produkowane przez Firmę, z nią powiązane, lub stanowią jej własność. W szczególności zakazane jest prezentowanie Materiałów w kontekście produktów.